aan het laden...

Nathalie Baartman – ‘De Bössels van Baartman’

Nathalie Baartman: ‘Herman Finkers vertelde me ooit dat de Twentse taal zich prachtig leent voor liedjes, omdat het klanken kent die om te zingen zijn. En zo is het. Als […]

Nathalie Baartman: ‘Herman Finkers vertelde me ooit dat de Twentse taal zich prachtig leent voor liedjes, omdat het klanken kent die om te zingen zijn. En zo is het.
Als ik Twents zing, klopt het hart van mijn wortels luider. Hoe nuchter de taal ook klinkt, onverstoorbaar als een beuk in het bos, toch kan ze tederheid kweken, vreugde preken.’
Geflankeerd door een aantal muzikanten (alle drie deel spelend in Joris Linssens Caramba) overrompelt Nathalie heel ‘Nedersaksië’ met de Twentse fadooooo.
Een Twents klankenbad met humor, gitaar (Kees van den Hoogen), contrabas (Erik van Loo) en accordeon (Marcel van der Schot en een beetje Baartman). Alles op een grillig verhaallijntje van liefde.
De pers schreef over Baartmans vorige programma ‘SNAK’:
NRC ****: ‘Sterke achtste voorstelling … fijne absurdistische nummers … pakkende oneliners.’
Scènes ****: ‘Baartman jongleert uiterst behendig met licht en zwaar en weet daarbij door haar gave vertelkunst ook nog te ontroeren … Theater moet verbinden, is het credo van deze onalledaagse cabaretvrouw. Dat lukt glansrijk.’
De Volkskrant: ‘Gelukkig heeft Nathalie Baartman haar publiek, en gelukkig hebben wij haar.’
Theaterkrant: ‘Haar Twentse roots, maar vooral haar blik op deze wereld zijn al die jaren haar “unique sellingpoints” geweest … wonderschone liedjes.’

Fotograaf: Femke Teussink

Nathalie Baartman – ‘De Bössels van Baartman’